home | contact | informatie
 

  Introductie
  Eigenschappen
  Standaarduitrusting
  Technische gegevens
  Waterballast
  Prijs
  MacGregor
  Foto's zeilimpressie
  Foto's interieur
  Foto's technisch
 

 
Zoeken naar:


Home MacGregor 26M Technische gegevens

Constructie

Hand lay-up

Een MacGregor is gebouwd van de allerbeste kwaliteit polyester. De met glasvezel versterkte polyesterlagen worden één voor één en volgens de hand lay-up methode aangebracht. Het is een zeer zorgvuldig uitgevoerd bouwproces, dat doorlopend op kwaliteit gecontroleerd wordt. De romp en het dek zijn dik en sterk. Daar waar nodig zijn extra versterkingen aangebracht zoals bij de scepterplaten en onder de mastvoet. MacGregor maakt uitsluitend gebruik van de hand lay-up methode en gebruikt een relatief hoog percentage glasvezel om het polyester de gewenste sterkte te geven. De inwendige constructie is zodanig uitgevoerd dat een opmerkelijk stijf, licht en sterk geheel wordt verkregen.
T E C H N I S C H E     G E G E V E N S :
Lengte: 7.87 m
Lengte op de waterlijn: 7.06 m
Breedte: 2.36 m
Diepgang zonder zwaard: 0.32 m
Diepgang met steekzwaard: 0.32 tot 1.75 m
Gewicht vaarklaar in het water: 1.930 kg
Ledig gewicht: 1.215 kg
Ballast: 715 kg
Masthoogte vanaf de waterlijn: 10.66 m
Lengte van de mast: 9.14 m
Zeiloppervlak met fok 1: 27.8 m²
Zeiloppervlak genua: 19 m²
Lengte van de kuip: 1.90 m
Stahoogte: 1.83 m
Aantal slaapplaatsen: 6 pers.
Buitenboordmotor: aanbevolen 10 tot 15 pk

Zeer laag gewicht

Waterballast

Het lage gewicht van de MacGregor 26M wordt bereikt door gebruik te maken van water i.p.v. het gebruikelijke lood of gietijzer. Het schip heeft een uniek waterballastsysteem, dat beslist geen afbreuk doet aan de veiligheid of vaareigenschappen. De breedtemaat is onder de 2.50 m gehouden, zodat men de boot, binnen de wettelijke normen in Europa, over de weg mag vervoeren.

Weinig onderhoud

De MacGregor 26M is praktisch onderhoudsvrij. Mast, giek en stagen zijn respectievelijk van geanodiseerd aluminium en roestvrijstaal.

Het beslag is van roestvrijstaal en er is géén hout om te lakken. Romp en dek zullen echter af en toe in de was gezet moeten worden.

Buitenboordmotor

Er zit geen lelijke steun aan de spiegel om de buitenboordmotor op aan te brengen. De motor is bevestigd in het midden van het schip, direct aan de spiegel tussen de twee roerbladen. Het is een veilige en gemakkelijk bereikbare plaats.



A Q U A D R A A T
Een jacht getekend door Willem Nieland is anders. - Een Willem Nieland interieur kenmerkt zich in zoveel mogelijk uitzicht. Vier zeer comfortabele zitplaatsen aan de salontafel en een unieke stuurpositie met bijna 360 graden uitzicht.


Brochure aanvragen


www.hiswa.nl Yacht Vision Boatshow Nationale sloepenshow